“Het moet maar eens aan de grote klok: wij zijn carrièremakers!”

Met een nieuwe website en een (nou ja, bijna) nieuwe naam laten de mensen van Modoc zien wat ze echt zijn: carrièremakers. Modoc Werkt wordt simpelweg Modoc. Aan de kern van de dienstverlening verandert echter niets. Modoc begeleidt al jaren professionals in de techniek, industrie, transport en logistiek van baan naar baan. Met oprechte interesse in bedrijf en professional maakt Modoc de juiste match.

Wie denkt dat Modoc een uitzendbureau is, komt bedrogen uit. Modoc is juist een intermediair die voor medewerkers een vaste baan creëert binnen het MKB, het tijdelijke aspect is hierbij niet aan de orde. Het familiebedrijf met vestigingen in Tholen en Goes werkt voor mensen die al een baan hebben en klaar zijn voor een volgende stap in hun loopbaan.

Operationeel manager Linda van Wensen legt uit: “Het kan best spannend zijn om je vaste baan op te zeggen omdat je een kriebel voelt om door te ontwikkelen bij een andere werkgever. Wat als het tegenvalt? Wij hebben met elkaar een enorm netwerk van bedrijven in Zeeland en West-Brabant die we door en door kennen. We komen er regelmatig over de vloer en bouwen zo een persoonlijke band op.”

Dat persoonlijke uit zich ook in de manier waarop Modoc met de professionals omgaat. Linda: “De mensen die bij ons komen op zoek naar een nieuwe stap in hun carrière, bekijken we als gehele persoonlijkheid. Iemand is meer dan alleen een diploma en ervaring. Wij stellen talenten centraal. Door die uitgebreide profilering kunnen we ervoor zorgen dat bedrijf en professional écht bij elkaar passen. Het doel van Modoc is altijd een blijvende verbinding te maken.”

Het is krap op de arbeidsmarkt, zeker in de techniek. Dat merken ze bij Modoc ook. “We moeten hard werken om in contact te komen met het talent op de arbeidsmarkt,” vertelt Linda. “Gelukkig zijn we daar heel bedreven in. We zetten alle mogelijke middelen in – inclusief social media – om goede professionals voor industrie, techniek, transport en logistiek te vinden.”

Om tot een goede match te komen, begeleidt Modoc zowel werknemers als werkgevers. Met training, coaching en loopbaanadvies vinden ze het talent dat bedrijven wel zoeken. Meer dan ooit is het van belang dat iedereen weet dat Modoc er is voor professionals die de stap willen zetten van een baan naar een betere baan.

Dat ze ooit begonnen zijn als uitzendbureau, nu zo’n acht jaar geleden, zit Modoc (moeder en dochter) soms nog dwars. “Wij bieden geen uitzendwerk meer. Mensen met een vaste baan hebben daar geen interesse in,” aldus Linda. “Wij richten ons op een nieuwe uitdaging in vaste dienst waarbij jouw persoonlijke ontwikkeling centraal staat.”